کوچک فرهنگ نمایشگاه کتابخوانی کتابخوانی

کوچک: فرهنگ نمایشگاه کتابخوانی کتابخوانی نمایشگاه کتاب هفته معلم مرکز مازندران کودک و نوجوان

گت بلاگز اخبار اجتماعی بی‌آرتی تهران‌ از بزرگراه مخصوص به کرج می‌رسد

یک کارشناس ارشد حمل و نقل با حمایت از راه اندازی خط بی آر تی کرج ـ پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بزرگراه مخصوص کرج عالی ترین مسیر جهت ایجاد این سامانه خواهد بو

بی‌آرتی تهران‌ از بزرگراه مخصوص به کرج می‌رسد

بی آرتی پایتخت کشور عزیزمان ایران از بزرگراه مخصوص به کرج می رسد

عبارات مهم : ایران

یک کارشناس ارشد حمل و نقل با حمایت از راه اندازی خط بی آر تی کرج ـ پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بزرگراه مخصوص کرج عالی ترین مسیر جهت ایجاد این سامانه خواهد بود.

به گزارش مهر، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در روزهای نهایی اسفند ماه سال گذشته نشستی با حضور نمایندگان شرکت راهداری و حمل و نقل بزرگراه ای، شهرداری های پایتخت کشور عزیزمان ایران و کرج و استانداری های پایتخت کشور عزیزمان ایران و البرز به منظور ایجاد خط بی آر تی (سامانه اتوبوس تندرو) در محور پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ کرج برگزار کرد.

بی‌آرتی تهران‌ از بزرگراه مخصوص به کرج می‌رسد

بر اساس این گزارش در این نشست ابتدا محورهایی که جهت راه اندازی این سامانه میان دو کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و کرج در نظر گرفته شده است بود، به ترتیب اولویت بندی، سه محور بزرگراه مخصوص کرج، آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ کرج و بزرگراه همت مطرح شد که نهایتا محور بزرگراه مخصوص جهت اجرای این طرح در نظر گرفته شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا با توجه به نامناسب بودن اتوبوس های بی آر تی موجود در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت جهت سفرهای بین شهری، اتوبوس های خاص ای طراحی شده است که میزان مسافرپذیری آن از نظر مسافران نشسته نسبت به مسافران ایستاده، زیاد شود.

یک کارشناس ارشد حمل و نقل با حمایت از راه اندازی خط بی آر تی کرج ـ پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بزرگراه مخصوص کرج عالی ترین مسیر جهت ایجاد این سامانه خواهد بو

بر اساس توافق حاصله در این نشست، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی متولی نظارت بر راه اندازی این خط بی آرتی بوده و شرکت راهداری و حمل و نقل بزرگراه ای به همراه شهرداری های پایتخت کشور عزیزمان ایران و کرج عملیات اجرایی آن را پیاده سازی خواهند کرد.

در همین ارتباط محمدحسین عبدی پور کارشناس ارشد حمل و نقل و ترافیک در گفت وگو با خبرنگار مهر راجع به اجرای این طرح اظهار کرد: ارتباط فزاینده دو استان البرز و پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرها، شهرک ها و مجتمع های مسکونی حد فاصل پایتخت کشور عزیزمان ایران و کرج یکی از بااهمیت ترین معضلات امروز این دو استان هست. به گونه ای که بخش مهمی از نیروی کار فعال در تهران، مقیم کلانشهر کرج یا شهرهای اقماری آن هستند که هر روز صبح جهت کار به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمده و عصرها به کرج برمی گردند.

اقدامات ارزنده جهت کم کردن ترافیک آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ کرج

بی‌آرتی تهران‌ از بزرگراه مخصوص به کرج می‌رسد

این مدرس دانشگاه افزود: از آنجایی بخش مهمی از این جمعیت شناور که به گفته بعضی کارشناسان گاه تا ۴ میلیون نفر در روز می رسد، از طریق بزرگراه و به خصوص خودروی شخصی به پایتخت کشور عزیزمان ایران می آیند، همه روزه ترافیک بسیار سنگینی در مبادی ورودی پایتخت کشور عزیزمان ایران از سه محور «جاده مخصوص کرج»، «جاده قدیم کرج» و «آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران کرج به همراه بزرگراه همت» ایجاد می کنند که هرچند شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران تا به حال با ایجاد بزرگراه هایی در مسیر جریان خودروها مانند اتصال باکری به آزادراه کرج یا تعریض بزرگراه شیخ فضل الله نوری در محدوده محمدعلی جناح، تعریض پل ستارخان، بهسازی و نوسازی پل رودخانه کن در بزرگراه قدیم کرج و بسیاری کارها دیگر تلاش در کم کردن ترافیک این مسیر داشته هست، ولی همچنان بسیاری از مسافران البرزی جهت ورود به پایتخت کشور عزیزمان ایران باید ساعت ها در ترافیک سنگین این سه محور معطل شوند که باعث هدررفت وقت مردم و سوخت خودروها و در نتیجه زیاد کردن آلودگی هوای پایتخت می شود.

ایده عجیب شهرسازی ریل پایه به درد پایتخت کشور عزیزمان ایران نمی خورد

یک کارشناس ارشد حمل و نقل با حمایت از راه اندازی خط بی آر تی کرج ـ پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بزرگراه مخصوص کرج عالی ترین مسیر جهت ایجاد این سامانه خواهد بو

وی با اشاره به موفقیت طرح راه اندازی اتوبوس های تندرو در سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از سوی شهرداری، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در دوره وزارت آقای آخوندی همواره به دنبال پیاده سازی مفهوم عجیب و غریب شهرسازی ریل پایه در پایتخت بوده هست. ایده ای که به علت ساختار شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران از جمله تفاوت زیاد ارتفاع در شمال و جنوب شهر، قابل اجرا نیست. البته این در صورتی است که منظور وزیر راه و شهرسازی از شهرسازی ریل پایه، عبور قطار از روی سطوح زمین باشد؛ وگرنه ساخت مترو که عبور قطار از زیر زمین هست، عالی ترین راه توسعه پایتخت کشور عزیزمان ایران به شمار می رود.

جبران شکست قطار حومه ای کرج ـ پایتخت کشور عزیزمان ایران با راه اندازی بی آر تی

بی‌آرتی تهران‌ از بزرگراه مخصوص به کرج می‌رسد

عبدی پور خاطرنشان کرد: با این شرایط ایجاد خطوط بی آر تی توانست بسیاری از محدودیت های پایتخت کشور عزیزمان ایران را پوشش دهد؛ همین موفقیت راه اندازی خطوط بی آر تی از یک سو و شکست طرح قطار حومه ای کرج ـ پایتخت کشور عزیزمان ایران که با استقبال چندانی از سوی ساکنان استان البرز در مقایسه با بزرگراه و متروی گلشهر ـ صادقیه مواجه نشد، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشته تا با ایجاد خطوط بی آر تی در مسیر کرج ـ تهران، بخشی از مسافران خودروهای شخصی و اغلب تک سرنشین را به حمل و نقل عمومی بزرگراه ای انتقال یافته کند که اتفاقا اقدام مثبتی است.

وی با بیان اینکه مدت هاست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از شرکت راهداری و وزارت راه و شهرسازی خواسته تا با ایجاد این خط موافقت کنند، تصریح کرد: به نظر می رسد با توجه به اینکه پرجمعیت ترین خط بی آر تی تهران، خط «آزادی ـ تهرانپارس» هست، عالی ترین مسیر جهت ایجاد بی آر تی کرج ـ پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز بزرگراه مخصوص کرج باشد که مسافران مستقیما از کرج به پایانه مسافری غرب (میدان آزادی) و سکوهای خط بی آر تی «آزادی ـ تهرانپارس» انتقال یافته شوند.

کارشناس ارشد ترافیک با بیان اینکه ظرفیت متروی کرج ـ پایتخت کشور عزیزمان ایران محدودیت خاصی داشته و فعلا توانایی توسعه ندارد، گفت: از سوی دیگر در آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ کرج نیز به علت تقبل بار بزرگراه ای بیش از حد، امکان تفکیک بخشی از آن به عنوان مسیر بی آر تی وجود ندارد؛ نتیجۀ اجرای این طرح در آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ کرج، شدت یافتن ترافیک این آزادراه است بنابراین بزرگراه مخصوص عالی ترین مسیر جهت اجرای بی آرتی کرج ـ پایتخت کشور عزیزمان ایران خواهد بود.

تغییر مبلمان اتوبوس های موجود سریع تر از ساخت اتوبوس های ویژه

وی راجع به استفاده از ناوگان اختصاصی در این مسیر تصریح کرد: اگر منظور وزرات راه و شهرسازی از طراحی ناوگان جدید، سفارش ساخت اتوبوس های بی آر تی تازه هست، باید گفت با توجه به نیاز فوری مردم استان البرز جهت استفاده از چنین سامانه ای، طراحی و سفارش ساخت اتوبوس های تازه اجرای این طرح را تا حدود دو سال عقب می اندازد؛ ولی اگر منظور آنها، بهینه سازی و زیاد کردن تعداد صندلی های اتوبوس های موجود در ناوگان فعلی بی آر تی پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، من با آن موافقم. چون مسیر کرج ـ تهران، مسیری نیست که تعداد زیادی مسافر بتوانند ایستاده مسیر را طی کنند. ضمن اینکه عوض کردن دکوراسیون و مبلمان ناوگان فعلی اتوبوس های بی آر تی، وقت بر نیست و در مناسب ترین وقت می توان آن را اجرا کرد.

لزوم احداث زیرگذر کشور عزیزمان ایران ماشین در بزرگراه مخصوص خاص اتوبوس های بی آر تی

عبدی پور در خصوص تعدد تقاطع های بزرگراه مخصوص کرج و طولانی بودن وقت عوض کردن رنگ چراغ های راهنمایی در بعضی چهارراه های این مسیر خصوصا چهارراه کشور عزیزمان ایران خودرو، تأکید کرد: باید اولویت در اجرای این طرح، تفکیک بخشی از بزرگراه مخصوص به عنوان مسیر اختصاصی اتوبوس های بی آر تی باشد؛ در مراحل بعدی می توان با ساخت تقاطع های غیر همسطح به خصوص زیرگذر، آن هم به صورت اختصاصی جهت اتوبوس های بی آر تی، مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق و ترغیب کرد؛ چراکه خواهند دید هزینه و هنگامی که که در استفاده از بی آر تی و حمل و نقل عمومیِ تخصصی و علمی مصرف می کنند، در مقایسه با هدررفت این سرمایه ها در هنگام استفاده از خودروی شخصی بسیار کمتر است.

واژه های کلیدی: ایران | اتوبوس | اتوبوس | ترافیک | بزرگراه | شهرسازی | هوای پایتخت | اخبار اجتماعی

نویسنده : getblogs